„Transport na życzenie” lekiem na wykluczenie komunikacyjne?
To pilotażowe działanie, które rozpocznie budowę systemu transportu publicznego na terenach wiejskich. Póki co ma ono być wdrażane w przyszłym roku na terenie
Fakt, że od września trafi do szkół ponadpodstawowych zdecydowanie więcej uczniów niż zazwyczaj, ze względu na podwójny rocznik, był dla wszystkich oczywisty. Z tym tylko, że nie wszyscy się do tego należycie przygotowali. Chodzi głównie o przewoźników mających zapewnić transport młodzieży do szkół.
Czy ustawa „PKS-owa” bublem?
Samorządy w sposób ewidentnie oszczędny wyciągnęły ręce po rządowe dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych.
Województwo lubuskie
27 sierpnia Wojewoda Lubuski Władysław Dajczak podpisał umowy na dofinasowanie ze środków Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej z przedstawicielami 12 gmin i 1 związku powiatowo-gminnego. Dofinansowaniem zostały objęte deficytowe linie komunikacyjne w Lubuskiem. Łącznie otwartych zostanie 36 linii o łącznej długości 1155 km. Umowy zostały podpisane z kolejno z Gminą: Dobiegniew, Rzepin, Trzebiechów, Lubiszyn, Witnica, Bogdaniec, Łagów, Deszczno, Santok, Żagań, Szprotawa i Bojadła oraz Zielonogórskim Związkiem Powiatowo-Gminnym. W późniejszym terminie zostanie podpisana umowa z Powiatem Wschowskim.
Następni Organizatorzy korzystają z dofinansowania przewozów autobusowych:
Województwo śląskie, wielkopolskie oraz zachodniopomorskie
Województwo wielkopolskie
29 sierpnia pierwsze umowy na dofinansowanie przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej ze środków funduszu rozwoju podpisał wojewoda Zbigniew Hoffmann wspólnie