Kryzys komunikacyjny w Krakowie - oświadczenie OSPO

Kryzys komunikacyjny w Krakowie – oświadczenie OSPO z dnia 9 czerwca br.

Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Osobowych informuje, że dzisiaj jak w każdy inny piątek roku (z wyjątkiem wakacji i ferii zimowych) WSZYSTKIE AUTOBUSY realizują rozkład jazdy w centrum Krakowa. Mimo to dzisiaj, jak w każdy inny piątek roku (z wyjątkiem piątków w miesiącach zimowych) w Krakowie nie ma smogu. Mimo kilkuset busów na ulicach miasta i jego obrzeżach NIKT nie chodzi w masce, a żadne media nie informują o przekroczonych normach.

 

Bardzo prosimy o rzetelne poinformowanie Państwa czytelników, telewidzów i słuchaczy. NIE MA SMOGU W KRAKOWIE choć autobusy prywatnych przewoźników jeżdżą z taką samą częstotliwością jak w zimie. Rozkłady są takie same i jeszcze raz powtarzamy SMOGU NIE MA!

Szkalowanie firm przewozowych jako winnych smogu w Krakowie jest wielką niegodziwością i pospolitym kłamstwem. To trzeba jasno powiedzieć właśnie dziś.

To my, jak każda komunikacja zbiorowa redukujemy zanieczyszczenia spowodowane spalinami, realnie zmniejszając ilość pojazdów samochodowych na ulicach. Zwalczanie naszych firm i potępianie nas za działalność jest działaniem ze szkodą dla środowiska. Wstrzemięźliwe inwestycje w coraz bardziej ekologiczny tabor z naszej strony są spowodowane zupełnie innymi czynnikami, niezależnymi od nas z którymi staramy się walczyć od 7 lat, ale to nie temat na tą konferencję. Jedno jest pewne. Jeden nasz autobus to jest w praktyce o dziesięć do piętnastu samochodów mniej na ulicach.

Reasumując w sposób bardziej obrazowy dla tych co próbują uczynić z naszych firm wrogów i znaleźć sprzymierzeńców w walce z nami: Wiatraki informują Don Kichotów – nie jesteśmy potworami – otrząśnijcie się!!!

Tyle tytułem wstępu.

Kryzys komunikacyjny wywołany przez ZIKIT w Krakowie spowodował wiele zapytań od mediów do naszego Stowarzyszenia. W związku z tym jako Zarząd Stowarzyszenia informujemy co następuje:

Zrzeszamy prywatnych przewoźników z całej Polski i problemy naszych członków którymi się zajmujemy są o wiele szersze niż problemy wygenerowane przez ZIKIT dla przewoźników i pasażerów w centrum Krakowa. Proszę nie utożsamiać naszej działalności jako stworzonej niejako w opozycji do komunikacji miejskiej w Krakowie. Taki przekaz jest nieprawdziwy. Tam gdzie jest to możliwe staramy się czynić działania do dobrej symbiozy i kooperowania zarówno z komunikacją miejską jak i kolejową a przede wszystkim uczciwej konkurencji między naszymi firmami.

Co do kryzysu komunikacyjnego związanego z próbą wyeliminowania bardzo dogodnych dla pasażerów lokalizacji dworcowych i przystankowych zlokalizowanych na ulicach Worcella i Ogrodowej w Krakowie to:

-     w naszej ocenie brutalnie zostały złamane prawa pasażerów, którzy zakupując bilety miesięczne nie będą mieli możliwości korzystania z nich poprzez jednostronną decyzję ZIKIT-u,

-      na nasze pismo które ZIKIT otrzymał 12 kwietnia 2017r. w sprawie zmiany organizacji ruchu otrzymaliśmy odpowiedź parę dni temu i zawiera ono szereg wymijających i nie do końca prawdziwych informacji. Najbardziej jaskrawym jest ta, że ZIKIT informuje nas o spełnieniu ponoć naszego postulatu uruchomienia przystanku początkowego i końcowego na Nowym Kleparzu. Od „zawsze” prosiliśmy ZIKIT o dostęp do przystanku dla przewoźników kursujących wzdłuż Alei Trzech Wieszczów który znajduje się na Nowym Kleparzu (zwany Herbewo), a nie o tworzenie tam „dworca”! Po co pasażerom dworzec na nowym Kleparzu? Każdy pasażer który komunikacją kolejową czy autobusową międzywojewódzką, chce dojechać do podkrakowskich miejscowości musi dodatkowo skorzystać z komunikacji miejskiej spod Galerii Krakowskiej na Kleparz i dopiero tam może jechać do swojego domu? Czy to jest celem?,

-      odnośnie planowania transportu przez ZIKIT i logicznego podejścia do potrzeb pasażerów zaznaczmy, że jak powstała estakada Wita Stwosza wnieśliśmy o utworzenie lokalizacji dworcowej „pod estakadą” dla przewoźników prywatnych. Dla wszystkich dojeżdżających codziennie do pracy do Krakowa, mieszkańców okolicznych miast, byłoby to bardzo komfortowe rozwiązanie. Odmówiono nam ze względu na BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW. Mamy na to nasze pisma jak i odpowiedzi. Jak każdy wie, są tam teraz parkingi dla samochodów osobowych! Czy ich użytkownikom ZIKIT nie gwarantuje bezpieczeństwa?,

-     oprócz pism uczestniczyliśmy w debacie o zmianie organizacji ruchu. Żaden z uczestników tej debaty z udziałem ZIKIT-u nie poparł rozwiązań których skutkiem jest teraz zablokowanie lokalizacji Worcella i Ogrodowej. Członkowie naszego stowarzyszenia pomysł jeżdżenia wokół plant nie oceniają negatywnie. Jako zawodowi przewoźnicy świadczący usługi na terenie całej Europy moglibyśmy wiele na ten temat powiedzieć. Niemniej jednak, taka organizacja nie wyklucza w żaden sposób możliwości korzystania z przystanków na ulicy Ogrodowej, Worcella ani Pawiej. Można zmusić krakowian do kręcenia się w koło, nie pozbawiając dojeżdżających pasażerów dostępu do dogodnych lokalizacji przystankowych w tym rejonie,

-        wszystkich pasażerów, ich rodziny, pracodawców i pracowników, studentów i uczniów informujemy, że to nie nasze Stowarzyszenie, tylko bezpośredni wpływ na Radnych Miasta Krakowa, jest szansą na rozwiązanie kryzysu komunikacyjnego wywołanego przez działania ZIKIT-u,

-   o naszych działaniach na przyszłość będziemy informować na bieżąco, trwają konsultacje z potencjalnie poszkodowanymi pasażerami i przewoźnikami,

-        jako Ogólnopolskie Stowarzyszanie Przewoźników Osobowych gwarantujemy kooperację z każdą instytucją która chce rozwiązywać a nie generować problemy dla klientów naszych członków czyli pasażerów.

                                                                                                                      Z poważaniem

                                                                                                                      Zarząd Stowarzyszenia

 

Zdj. - Konferencja prasowa w Hotelu Europejskim w Krakowie                         9 czerwca 2017 r. godz. 13.00

Bardzo dziękujemy w imieniu przewoźników oraz pasażerów za udział dziennikarzom obecnym na naszej konferencji.

 

rozklady box

Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Użytkownik wyraża zgodę na używanie i wykorzystywanie cookies oraz ma możliwość wyłączenia cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej

Zrozumiałem